Web Banner Nuseed 300 x 100 px
update 26 Jan 2023

Expoziția internațională de utilaje agricole din Italia, la a 45-a ediție

Recent, a fost organizat în Bolonia, Italia, unul dintre cele mai mari târguri de agricultură. EIMA International este o expoziție internațională de utilaje pentru agricultură și grădinărit. Evenimentul se desfășoară încă din 1969 și este organizat de FederUnacoma, Federația Italiană a Producătorilor de Mașini Agricole, în colaborare cu BolognaFiere. Aproximativ 480 de producători din 40 de țări au fost la eveniment, dar și vizitatori. Evenimentul a acoperit un spațiu total de 128.000 mp.

Peste 60.000 de utilaje agricole

Principalele momente ale târgului au inclus și show-ul finaliștilor tractoarelor anului, teste demonstrative ale vehiculelor de grădinărit și întreținere ecologică și cele ale mașinilor pentru lanțul bioenergetic, precum și teste de îndemânare rezervate antreprenorilor. „Cele 14 sectoare de produse, cele cinci săli tematice și cele aproximativ 60.000 de modele expuse fac din EIMA o expoziție hiperspecializată care cuprinde întregul lanț de aprovizionare agroindustrial și agromecanic și oferă soluții pentru fiecare model de agricultură, făcându-l un punct de referință mondial pentru întreaga industrie“, a spus directorul EIMA general Simona Rapastella. Totodată, au fost organizate întâlniri B2B (business-to-business) ale reprezentanților companiilor din întreaga lume cu producătorii italieni de mașini agricole, precum și cu alte componente pentru agricultură.

Echipamente inovatoare de grădinărit

La cea de-a 45-a ediție a expoziției mondiale de mașini agricole de la Bolonia a avut loc și debutul „Garden Emotion“.

O zonă demonstrativă cu cele mai inovatoare echipamente pentru îngrijirea și întreținerea grădinilor, peluzelor și marilor parcuri urbane. Datorită contribuției unora dintre cele mai importante companii în domeniul proiectării și producției de echipamente profesionale de grădinărit, au avut loc demonstrații cu mașini ușoare și compacte care nu deteriorează gazonul, care pot funcționa și la margini, oferind viteză progresivă și durabilitate mare. Dar și cu mașini cu scaune rabatabile pentru a oferi confort maxim combinat cu siguranță maximă, cu roți care se adaptează la toate tipurile de teren. Ofertele au inclus, de asemenea, vehicule echipate cu GPS cu ghidare semi-autonomă, pentru cositul zonelor pe pante abrupte, cum ar fi malurile râurilor sau digurile.

„Târguri precum EIMA înseamnă foarte mult pentru noi, mecanicii. Acestea sunt locurile în care în câteva zile vedem oferta și direcțiile de dezvoltare a mașinilor din lume. Ceea ce am văzut în ultimii ani este că producția de mașini agricole moderne are ca scop protejarea unui mediu uman sănătos, adaptarea la schimbările climatice, aplicarea tot mai frecventă a informaticii în funcția de gestionare a mașinilor, utilizarea surselor regenerabile de energie și îmbunătățirea constantă a condițiilor ergonomice și de siguranță pentru operator. Important de subliniat este faptul că gestionarea mașinilor moderne necesită un nivel mai ridicat de educație a operatorilor, astfel este necesară o îmbunătățire continuă pentru a maximiza beneficiile tehnologiilor moderne“, a declarat Dorde Miscovic, directorul executiv pentru mecanizare Kite.

Tractorul anului 202

tractorul anului

Tractorul anului a fost selectat de un juriu format din 26 de jurnaliști profesioniști din diferite medii agricole din 25 de țări europene. Juriul a evaluat caracteristicile motorului, transmisiei, electronicii, hidraulicii, confortului cabinei, soluțiilor tehnice inovatoare, designului, precum și raportul dintre cai putere și preț. Titlul de tractor al anului i-a revenit lui John Deere pentru tractorul John Deere 7R 350 AutoPower, care a câștigat și titlul de cel mai bun din categoria tractorului versatil cu modelul JD 6M 120 AutoPower. Reforma Metrac H 75 Pro, produsă de Reform, a fost declarată cel mai bun utilaj pentru pomicultură, podgorie, munte. Iar New Holland T6 Metan Power, produs de New Holland, a fost declarat cel mai bun tractor care, potrivit juriului, reprezintă un pas înainte către o agricultură durabilă.

Marketingul digital câștigă teren în rândul producătorilor de mașini agricole

Marketingul digital este noua frontieră a comercializării în lumea agriculturii și a mașinilor agricole. Rețelele sociale devin din ce în ce mai mult un instrument de conectare între producătorii de mașini și echipamente, distribuitori și ferme. „Am început activitatea în urmă cu zece ani cu rețele de socializare și câteva platforme digitale care implică colaborarea cu dealerii. În ciuda faptului că marketingul digital este încă puțin folosit în sectorul nostru, comparativ cu sectorul auto, rezultatele sunt vizibile. Fermierii sunt din ce în ce mai conectați și s-au obișnuit de mult timp să folosească instrumente digitale pentru a-și controla culturile. Marketingul digital deschide, de asemenea, noi spații în rândul producătorilor de tractoare“, confirmă Lorenzo Selvatici, senior manager la Selvatici Srl, companie care produce mașini pentru lucrări și agricultură specializată.

Roberto Bignami, consultant de afaceri la 1To1 Direct, a susținut: „Astăzi suntem aproape 60 de milioane de locuitori, avem 77 de milioane de telefoane mobile și 70 de milioane de e-mailuri disponibile. Principalele canale sociale continuă să-și crească abonații.

De aceea este atât de important să avem un site web corporativ modern, o activitate socială actualizată constant.“

Liliana POSTICA