Kuhn GMx aprilie2021    reclama youtube lumeasatuluitv
update 17 May 2021

Combinele New Holland CX5 și CX6, cea mai bună performanță cu sistemul unic de batere

Noi standarde de recoltare

Combinele New Holland CX5 și CX6 stabilesc noi standarde de eficiență și productivitate, oferă o calitate superioară a boabelor recoltate și flexibilitate la trecerea de la o cultură la alta.

Generația CX5 și CX6 dintr-o privire:

Fermierii care vor să vadă dintr-o privire principalele caracteristici ale combinelor CX5 și CX6 au la dispoziție în acest tabel detaliile tehnice - cheie prin care aceste combine se diferențiază net față de alte modele din aceeași clasă existente pe piață.

ECHIPĂRI

CX5.80

CX5.90

CX6.80

CX6.90

Heder (lățime în metri)

4,9-6,7

4,9-6,7

5,18-7,6

6,1-9,15

Căișori (număr)

5

5

6

6

Motor

FPT Industrial NEF, de 6,7 l, HI-eSCR 2 ECOBlue

FPT Industrial NEF, de 6,7 l, HI-eSCR 2 ECOBlue

FPT Industrial NEF, de 6,7 l, HI-eSCR 2 ECOBlue

FPT Industrial Cursor 9, 8,7 l, HI-eSCR 2 ECOBlue

Putere nominală (CP/kW)

238/175

279/205

279/205

306/225

Putere maximă (CP/kW)

258/190

313/230

279/205

340/250

Buncăr (litri)

8.300

8.300

9.300

9.300

Viteză de descărcare buncăr (litri/sec)

90

100

100

100

Atuuri pentru performanță, eficiență și productivitate

Fermierii pot alege una sau multe combine din gama CX: CX5.80, CX5.90, CX6.80 sau CX6.90, cu 5 sau 6 căișori.

Radu Grigorașcu, specialist de produs al AgroConcept a sintetizat principalele atuuri ale acestora:

  • Flux liniar de material de la intrare până la iesire, fără restricții, chiar și în condiții de recoltă mai umedă
  • Sistem de batere format din 4 zone de batere, ceea ce facilitează obținerea de boabe curate și paie de calitate cu sisteme de reglaj suplimentare : Opti-Thresh si Multi - Thresh
  • Grătar secțional la zona de batere, pentru trecerea rapidă de la o cultură la alta
  • Sistem de curățare în triplă cascadă
  • Cabină insonorizată și cu acces foarte facil la comenzi
  • Cel mai mic consum de carburant la combinele din clasa sa existente pe piață

Puteri de 340 CP cu motoarele Cursor 9 și Nef 

Pentru a vedea ce pune în mișcare toate aceste funcții speciale și performanțe la cele mai noi standarde din clasa acestor combine, e bine să aruncăm o privire asupra caracteristicilor motoarelor care le echipează. În funcție de model, combinele CX sunt dotate cu motoare Cursor 9 și Nef realizate de FPT Industrial. Tehnologia ECOBlue HI-eSCR II care le echipează permite respectarea normelor de poluare Stage 5 și, fiind un sistem post-tratare separat de motor, facilitează aspirarea doar a aerului curat, fapt ce îmbunătățește performanțele combinelor și reduce consumul de carburant.

Aceste motoare pot dezvolta, la 2.100 rpm și cu sistem ECE R 120, puteri nominale de 238 CP, 272 CP sau 306 CP. În cazul în care terenul, tipul culturii și calitatea ei necesită puteri suplimentare, motoarele pot majora necesarul la 258 CP, 300 CP sau 340 CP.

Hedere de mare capacitate pentru orice tip de teren

Combinele CX pot fi echipate cu unul dintre următoarele trei tipuri de hedere pentru păioase:

  • High-Capacity, cu lățimi de tăiere de la 5,18 m la 7,32 m,
  • Heavy Duty Varifeed, cu lățimi de tăiere de la 5,49 m la 7,62 m,
  • High-Capacity Hillside (pentru terenuri în pantă), cu lățimi de la 4,57 m la 6,10 m (pentru modelul CX5.90).

Oricare dintre aceste hedere asigură protejarea spicelor și o alimentare în flux continuu a elevatorului central care, la rândul său, asigură alimentarea tobelor de batere fără gâtuiri și fără blocaje majore chiar și în condiții de recoltă mai umedă. Totuși, dacă materialul recoltat începe să se aglomerezze pe elevator din cauza umidității, la combinele CX5 și CX6 nu trebuie oprit sistemul de batere, ci doar alimentarea cu material. Există un reversor hidraulic cu dublu sens care deblochează elevatorul, apoi se reia alimentarea cu material.

Sitele inteligente extrag toate boabele

Dar aceste sisteme performante au nevoie la rândul lor de o capacitate de treier pe măsură, iar specialiștii New Holland au echipat combinele CX cu sistem de site fix sau cu autonivelare Smart Sieve, respectiv Autofloat II. O altă echipare care intră în acțiune în această fază este sistemul Opti-Tresh, care facilitează adaptarea la diferitele cerințe de treier, prin repoziționarea părții posterioare a contrabătătorului. Un alt sistem care permite adaptarea combinei la diferite tipuri de cereale sau la gradul de umiditate al acestora este Multi-Thresh.  

Până acum am parcurs o serie de etape de prelucrare a materialului recoltat și iată-ne ajunși la sistemul inovator de curățare în cascadă triplă Triple-Clean, care oferă o sporire cu 15% a performanțelor întregului sistem de curățare. În această fază intră în acțiune funcția specială (optional) din dotarea combinelor CX.

Este vorba de Opti-Speed, sistemul de reglare a turației scuturătorilor în funcție de gradul de înclinare al pantei, la care se adaugă și acțiunea sistemului Opti-Fan, iar ambele permit extragerea eficientă din materialul recoltat a tuturor boabelor, ce sunt trimise apoi curate în buncăr.

La prima vedere, par cam multe sisteme în mișcare, iar un operator care încă nu a văzut combinele gamei CX ar putea crede că va pierde ore în șir ca să greseze toate angrenajele. Dar inginerii New Holland s-au gândit și la acest aspect: punctele de lubrifiere sunt mai puține cu 37% față de cele ale unor combine similare și sunt montați rulmenți cu lubrifiere pentru întreaga durată de utilizare, care reduc cu 30% timpul alocat gresării.

Cabina Deluxe – centrul de comandă al combinelor CX

Operatorul care urcă pentru prima dată în cabina Harvest Suite Deluxe ce echipează modelele gamei CX se va simți cu adevărat ca într-un centru de comandă. În primul rând, el va constata un nivel foarte redus de zgomot, iar în timp ce se va așeza în scaunul deosebit de confortabil, va avea o vedere clară și de ansamblu asupra hederului și câmpului, datorită unei suprafețe vitrate mari și a cadrului lat al cabinei. Ca să dea „viață” acestui centru de comandă, operatorul are la îndemână toate comenzile la vârfurile degetelor, datorită echipării cu noua consolă laterală dotată cu maneta multifuncțională CommandGrip.

Și pentru că suntem în era digitală, operatorul are la îndemână și monitorul cu ecran tactil IntelliView IV, cu diametru de 26,4cm. Prin atingerea unor simboluri simple și prin setări intuitive, de pe acest monitor se pot selecta o serie de comenzi, inclusiv lubrifierea unor angrenaje sau acționarea reductorului hidraulic pentru eliberarea elevatorului central de eventuale blocaje, scutindu-l astfel pe operator să coboare din cabină.

Articole recente - Lumea Satului