Imprimă această pagină
Invatamant. Cercetare 01 Noiembrie 2012, 22:08

Ministerul Agriculturii a finalizat studiile de fezabilitate pentru proiectul Canalului Siret-Bărăgan

Scris de

Ministerul Agriculturii a finalizat studiile de fezabilitate pentru proiectul Canalului Siret-Bărăgan, în colaborare cu cei de la Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Îmbunătăţiri Funciare (ISPIF), urmează integrarea cu studiile realizate de Ministerul Transporturilor şi de cel al Mediului.

"În prezent, la proiectul Canalului Siret-Bărăgan lucrează trei ministere pentru că odată ce va fi realizat va deservi ca şi canal de transport, pentru combaterea inundaţiilor şi ca sistem de îmbunătăţiri funciare. Ministerul Agriculturii a terminat studiile de fezabilitate, unde am lucrat cu cei de la ISPIF, care au experienţa a zeci de ani în astfel de studii, dar se mai lucrează şi la Ministerul Transporturilor şi la cel al Mediului. Sper să avem în scurt timp acest proiect integrat", a declarat, joi, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, la Indagra.

Acesta a precizat că proiectul a stârnit interesul investitorilor străini, care şi-au exprimat disponibilitatea de a investi în echipamente, dar şi de a intra în parteneriate public-private.
"De când am vorbit de aceste investiţii foarte mulţi investitori au venit şi şi-au exprimat disponibilitatea de a livra echipamente, dar şi de a intra în parteneriate public private. Există şanse foarte mari să facem acest proiect, fie că mergem pe zona chineză de investiţii, fie pe cea a SUA, ţări care şi-au exprimat deja interesul în acest sens, pentru că statul nu îşi permite o finanţare care se ridică la nivelul miliardelor de euro. Este o prioritate naţională şi mai devreme sau mai târziu aceste proiect va fi implementat", a spus Daniel Constantin.
Potrivit datelor MADR, realizarea Canalului Siret-Bărăgan ar permite irigarea a 500.000 de hectare din Câmpia Română şi obţinerea unor economii de 40-60% la energie deoarece transportul apei în sistemele de irigaţii se va face preponderent gravitaţional şi mai puţin prin pompare. Canalul reprezintă o investiţie de mare amploare, estimată la circa 3,4 miliarde euro pentru 190 de kilometri, conform unor evaluări făcute încă din 2003 şi care include şi sistemele de irigaţii. Doar realizarea canalului implică costuri de aproape 802 milioane de euro, iar sistemele de irigaţii alte 2,8 miliarde euro.

Studiile realizate arată că magistrala Siret-Bărăgan va asigura fără pompare apa pentru irigarea suprafeţelor amplasate pe malul stâng (aproximativ 80% din suprafaţă) din lacurile de acumulare existente, iar energia electrică necesară va fi de aproximativ 2-4 ori mai mică decât cea utilizată la suprafeţele deja amenajate.

Proiectul fost aprobat încă din anul 1986, iar în anul 1987 a început execuţia primului tronson de canal aferent etapei I-a, în lungime de 50 km. Acest tronson este amplasat pe teritoriul judeţului Vrancea, asigurând apa pentru irigarea unei suprafeţe de 154.283 hectare. Tronsonul II, aferent etapei a II -a, pe o lungime de 140 km, amplasat pe teritoriul judeţelor Vrancea, Brăila, Buzău şi Ialomiţa, urma să fie aprobat ulterior.

Până în prezent au fost construiţi 11 kilometri, iar pentru finalizarea primilor 50 de kilometri sunt necesare fonduri de aproximativ 350 de milioane de euro.

Sursa AGERPRES


Evaluaţi acest articol
(5 voturi)

Articole recente - Lumea Satului

Articole înrudite