Jumătate din cantitatea de legume şi fructe comercializată în hypermarketuri este românească
- Scris de Lumea Satului
- Publicat în Horticultura
Jumătate din cantitatea de fructe şi legume comercializată în hypermarketurile din România provine de la producători locali, iar ponderea produselor româneşti ar putea ajunge la 90%, nivel similar cu cel al pieţei din Polonia, a declarat ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, duminică, la inaugurarea Standului produselor româneşti din Real AFI Cotroceni.
Pe piaţa românească 50% din legumele şi fructele comercializate în hypermarketuri sunt româneşti. Sper ca prin măsurile de stimulare luate, inclusiv cea care vizează certificatul de producător, ponderea produselor româneşti să crească. Ne putem uita la ţări ca Polonia, unde procentul este de 90%. Există potenţial şi în România şi puteam face lucrul acesta', a afirmat Daniel Constantin.
Real Hypermarket a lansat simultan, în cele 24 de magazine din reţea, Standul produselor româneşti, zonă de vânzare dedicată exclusiv fructelor şi legumelor provenite de la producătorii români.
'Noi încercăm să venim cu mai multe stimulente pentru producătorii agricoli, să promovăm produsele româneşti, pentru că au o calitate incontestabilă şi în România şi peste hotare. Am observat un naţionalism al românilor, care dacă văd că sunt produse româneşti în stand, se îndreaptă către el. Am considerat util să punem în evidenţă toate produsele româneşti, legumele şi fructele, pentru o desfacere mai bună a acestora', a adăugat Daniel Constantin.
Programul 'Produceţi româneşte, vindeţi româneşte' derulat de Real Hypermarket din 2010 este susţinut de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi urmăreşte identificarea şi dezvoltarea de parteneriate cu producătorii locali.
Ministrul Daniel Constantin a subliniat importanţa realizării asocierilor între producătorii români, pentru dezvoltarea pieţei.
'Am încercat să stimulăm asocierea. Din această lună, producătorii agricoli au la dispoziţie de 80 milioane de euro pentru crearea unor depozite de colectare de legume şi fructe, unde acestea sunt etichetate, ambalate, pregătite pentru piaţă în condiţiile impuse de supermarketuri', a spus oficialul MADR.
În prezent, aproximativ 90% din partenerii de afaceri ai Real Hypermarket sunt producători locali, potrivit companiei. În sectorul alimentar, Real colaborează cu peste 500 de companii care produc sau distribuie produse româneşti.
Sursa AGERPRES
Articole înrudite
-
Profitul unei afaceri fără… investiție. Nu mai aruncăm legume. Le conservăm
in Agrotehnica -
Suceava: Ediţia 55 a evenimentelor „Seminţe cu Suflet!“
in Evenimente -
Cifră de afaceri de 6 milioane euro din vânzarea de fructe proaspete
in Agrotehnica -
Vlad Gheorghe: „România nu va traversa o criză alimentară“
in Alimentatie -
Cămara cu fructe - fabrica de 100.000 de „bunătăți“ pe an
in Agrotehnica -
Fructele și legumele indicate în curele de slăbire
in Magazin -
10 reguli de aur pentru cultivarea răsadurilor
in Agrotehnica -
Cristina Cucu – „Deseori fructele se strică în pomi sau în beciuri pentru că nu sunt valorificate“
in Pomicultura -
MADR a intensificat controalele de conformitate cu standardele de comercializare pentru fructele și legumele proaspete
in Actualitate -
„Ferma de lângă tine“, un lanț scurt de aprovizionare cu fructe
in Agrotehnica
Articole recente - Lumea Satului
- Agricultura eco și alimentația
- 2022, al treilea cel mai călduros an din istoria României
- Mirel Pascu din Comuna Ianca (Olt), primarul „bătătarnic“
- Mărioara Băbu, Tezaurul Uman Viu de pe Transalpina
- Roma, fresca pictată de îngerii frumosului (III)
- Reușita însămânțărilor de primăvară este condiționată de calitatea pregătirii patului germinativ
- România, o țară de izbeliște?
- Identitatea vizuală și structura BioVillMAP - prezentat de echipa GREEN ENERGY CLUSTER
- Știați că… despre Pământ
- Plăți de peste 276 milioane de euro efectuate către beneficiarii FEADR, transmise spre decontare Comisiei Europene