Lumea satului 750x100

update 19 Oct 2020

Experienţă elveţiană în fermele din România. Peste 200 de oameni de afaceri români interesaţi de creşterea bovinelor de carne

Experienţă elveţiană în fermele din România

Peste 200 de oameni de afaceri români interesaţi de creşterea bovinelor de carne

 

Bucureşti, 30 mai 2013 -  În cadrul campaniei “We love meat from Romania”, revista de specialitate INDUSTRIA CARNII.RO a organizat JOI 30 MAI 2013, începând cu ora 10.00, la ferma KARPATEN MEAT din localitatea Marpod, judeţul Sibiu, evenimentul   “FIRST BEEF DAY OF ROMANIA”.

 

Acest eveniment s-a desfăşurat sub deviza “Karpaten Meat – from grass to beef – Angus breeding system for Romania ”. În programul evenimentului au fost incluse atât prezentări de specialitate pentru carnea de vită premium, cât şi informaţii privind profitabilitatea unei afaceri integrate, axată pe creşterea rasei Angus în România. Cele mai interesante momente ale zilei au fost: semnarea actului constitutiv al Asociaţiei Aberdeen Angus Romania, vizitarea Karpaten Meat, cea mai mare ferma de creștere a bovinelor Angus din România şi AngusGRILL - degustare carne de vită bio Angus – “Made in Romania”. Agricultura poate deveni motorul economiei româneşti, iar de acest lucru sunt deja convinşi cei doi investitori elveţieni care au pus bazele unei afaceri de succes în sectorul zootehnic al României, prin înfiinţarea fermelor Karpaten Meat.

 

Dispuşi să împărtăşească din experienţa lor, specialiştii companiei Karpaten Meat au invitat crescătorii de animale din diferite zone ale ţării, producătorii de carne şi investitorii în zootehnie, să cunoască modelul elveţian şi împreună să analizeze noi oportunităţi de business pentru  fermierii români. Prima ediţie a evenimentului “FIRST BEEF DAY OF ROMANIA” s-a bucurat de atenţia a peste 200 deoameni de afaceri români, mulţi dintre ei declarându-se încântaţi de valoarea informaţiilor primite cu această ocazie şi poate cel mai important lucru, manifestându-şi intenţia de a deveni parteneri Karpaten Meat și de a dezvolta o afacere de creştere a bovinelor Angus, contribuind la sectorul de producţie a cărnii de vită premium.

 

Sectorul zootehnic din România a trecut şi trece în continuare printr-o situație dificilă din cauza creșterii costurilor de producție, a competiției generată de importuri, a creșterii prețurilor pentru furajele necesare hranei animalelor, creşterea preţurilor pentru energie, combustibil şi alte utilităţi. Samuel Widmer şi Stefan Jung sunt cei doi administratori ai companiei Karpaten Meat, care bazându-se pe mulţi ani de experienţă în domeniul agriculturii, în producţia si comercializarea de carne de vită, au intuit potenţialul păşunilor pe care le deţine România şi au investit în ţara noastră, în producţia de carne de vită premium din rasa Angus. Dacă până acum cunoscătorii în materie de carne de vită premium vorbeau doar despre bovinele de carne argentiniene crescute în regiunea Pampas, scopul companiei Karpaten Meat este acela de a face cunoscută zona Carpaților ca fiind producătoare de carne de vită de calitate. În acest sens compania îsi propune ca până în anul 2018 să producă cel puțin 10.000 carcase de vită de calitate superioară. Evenimentul din 30 mai 2013 are drept scop conştientizarea avantajelor pe care le oferă dezvoltarea unei rețele de creştere a bovinelor de carne, utilizând hrană ecologică pe păşunile României, încă neexploatate la adevărata lor valoare. Deficitul de carne de vită în Europa în ultimii ani a fost de 200,000 de tone pe an. Germania, spre exemplu este al doilea producător de produse din carne în Europa, dar sectorul bovin a trecut printr-o scădere masivă în perioada 1997 - 2008 ajungând de la aproximativ 3,54 milioane de bovine la un efectiv ce se situează în jurul cifrei de 1,3 milioane capete. Aceste efective de bovine sunt grupate în 180.000 de ferme din care mai mult de 60% au mai mult de 100 de capete. Conform statisticilor în România densitatea bovinelor este de 15 capete pe 100 ha în timp ce in Irlanda de exemplu sunt 137 de capete pe 100 ha.

 

Scăderea efectivului de animale se datorează în principal concurenţei din sectorul Bio-Gaz, urmată de reducerea suprafețelor verzi, a terenurilor agricole – fiind utilizabile tot mai puține parcele pentru pășunat și nu în ultimul rând desființarea fermelor din lipsă de succesori. În paralel, cererea pentru carnea de vită a crescut și este în continuă creștere, în condiţiile în care deficitul se accentuează de la an la an. Soluția pentru reducerea deficitului de carne de vită pe piaţa europenă este mutarea producției în alte țări, aşa cum a procedat şi  Karpaten Meat. România este un teritoriu ideal pentru producția de carne de vită, cu o suprafaţă agricolă utilă de peste 15 milioane de hectare, din care suprafaţa totală a pajiştilor şi a fâneţelor atinge aproximativ 5 milioane de hectare, fiind după Polonia, cel puţin teoretic, al doilea cel mai mare producător de produse agricole din Europa Centrală şi de Est.

 

În România, implementarea sistemelor de creştere a raselor de carne este posibilă în toate zonele țării, inclusiv cele montane. În momentul de faţă rasa de carne nu este foarte răspândită în România, efectivul de animale situându-se în jurul cifrei de 29 de mii de exemplare, adică nu mai mult de 2,3% din numărul total de exemplare. Creșterea bovinelor de carne în sistem mamă vacă alăptantă, sistem extensiv pe păşune este un domeniu nou pentru România, care necesită timp pentru cunoaştere și transformare.

Cu ocazia întâlnirii de la Sibiu, specialiştii companiei Karpaten Meat, împreună cu fermierii români, au pus bazele înfiinţării Asociaţiei Aberdeen-Angus Romania, având bază logistică şi informaţională la Karpaten Meat. Scopul acestei Asociaţii este dezvoltarea agriculturii în România, prin prisma celor două programe de  creştere a bovinelor de carne Angus: programul în rasă pură Angus și programul de încrucișare între taur Angus și Bălțată Românească, dar și prin distribuția de material seminal Angus de cea mai bună calitate şi prin aplicarea sistemului de răscumpărare a  viţeilor. Prezent la eveniment a fost dl. Berhard Delle, general manager Angus Group, membru fondator alaturi de cei doi administratori ai companiei Karpaten Meat.

 

„Potențialul există, totul este să se mobilizeze fermierii în această direcție și cu un pic de susținere atât din partea statului român cât și din partea fermierilor cu experiență în domeniu, în câțiva ani putem popula pășunile din România cu bovine de carne. Ne-am îndreptat către rasa Angus și recomandăm această rasa de carne în primul rând pentru costurile scăzute de creștere și producție dar și datorită faptului că este o rasă prolifică care produce un vițel pe an având prima fătare la vârsta de doi ani, spre deosebire de alte rase de carne care încep să producă vitei doar de la trei ani. Astfel se obține un număr mai mare de viței într-un timp mai scurt, crescând veniturile substanțial. Am dezvoltat anul trecut un nou program de parteneriat ce se referă la conversia fermelor de Bălțată Românească în ferme de creștere de viței încrucișați prin montă cu taur de reproducție Angus sau prinînsămânțarea efectivului de Bălțată Românească cu material seminal Angus.  Acest program reprezintă o opţiune bună pentru fermele care vor să renunţe la producţia de lapte sau vor să folosească vacile reformă pentru producţia de carne.

 

În cadrul acestui parteneriat oferim cunoștiințele noastre despre înființarea unei ferme de crestere Angus, iar pe de altă parte oferim spre vânzare tauri de reproducţie din rasa Angus sau material seminal provenit de la tauri cu genetică de top.  Prin contract, răscumpărăm vițeii rezultați din reproducție în momentul înțărcării acestora, cu o vârstă de minim 6 luni şi cu un minim de 200 kg. Acest program se încadrează într-un nou model de business, și anume creșterea în sistem de vaci alăptante, o tehnologie simplă şi cu costuri mult mai scăzute decât în cazul creşterii vacilor de lapte, bovinele râmânând pe păşune pe tot timpul anului, furajându-se doar cu lapte şi cu iarba de pe păşune. Această formă de parteneriat are ca şi beneficiu asigurarea unei piețe de desfacere constante şi profitabile şi se înscrie împreună cu programele de parteneriat, la dezvoltarea producţiei de carne de vită premium în România” - este de părere Samuel Widmer, manager general Karpaten Meat.

La evenimentul FIRST BEEF DAY OF ROMANIA au mai fost prezente numeroase oficialităţi locale, Subprefectul de Sibiu, dl. Mircea Crețu, reprezentanți ai Consiliului Judeţean Sibiu,Camerei Agricole Sibiu, DSV, OARZ, APDRP si APIA. Din partea autorităţilor centrale evenimentul s-a bucurat de prezenţa secretarului de stat in cadrul MADR – Valentin Şoneriu și a directorul general ANARZ – Peter Tamas Nagy.

 

Pentru detalii va rugam contactati:

Alina Constantin - Redactor Sef
INDUSTRIA CARNII.RO
Mobil: +4 0736.622.656 | Tel/Fax: +4 021. 450.50. 64
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. |  www.industriacarnii.ro
Bucuresti |  Romania