Lumea satului 750x100

Codul de bune practici din industria alimentară va fi reactualizat

Codul de bune practici ce reglementa relaţia dintre supermarket şi producătorul de alimente va fi reactualizat la condiţiile actuale ale României şi la acţiunile de comerţ din piaţă, a declarat, miercuri, secretarul de stat în Ministerul Agriculturii, Daniel Botănoiu.

"Cred că o să ne ajute foarte mult acest cod de bune practici, care a apărut cu destul timp în urmă şi nu a mai fost reactualizat. Am început să lucrăm pe el pentru că trebuie să îl readaptăm la condiţiile de azi ale României, la acţiunile de comerţ din piaţă, la acele certificate şi carduri de acces, pentru că toate fac parte dintr-o legislaţie care permite buna funcţionare şi bunul acces la piaţă,. Acesta trebuie modificat doar cu acordul părţilor, nu putem noi, MADR, să modificăm ceva, fără să avem un dialog cu ei", a precizat Botănoiu.
Producătorii de conserve au declarat miercuri că sunt nemultumiţi de relaţia cu supermarketurile din cauza taxelor de marketing care ajung şi la 60%, cerând ajutorul autorităţilor.

Daniel Botănoiu a precizat că va avea vineri o întâlnire cu Asociaţia supermarketurilor şi cu producătorii, întâlnirea fiind programată înainte de conferinţa de presă organizată de Romconserv, cu scopul de a discuta problemele legate de accesul produselor în aceste unităţi de desfacere.

"Cred că dialogul este mama înţelepciunii pentru că, dacă ne vom întâlni cu toţii, vom găsi formulele cel mai bune de a debloca astfel de situaţii care deranjează fie pe unii, fie pe ceilalţi, Au dreptate în solicitările lor şi pentru unele probleme am găsit soluţii rapide, dar pentru altele cred că trebuie negociate. Noi doar le asigurăm cadrul de discuţie şi suntem parteneri cu ei, dar nu putem să intervenim, să semnăm contracte în numele lor sau pentru ei. Nu putem interveni în piaţă. MADR nu poate semna contracte sau să impună unui agent economic să diminueze sau să crească preţul sau să aibă o intervenţie brutală în piaţă. În mod sigur vom găsi o înţelegere ca cele două părţi sa cadă la un acord", a mai spus secretarul de stat în MADR.
Reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) au declarat pentru AGERPRES că asociaţia nu deţine informaţii despre contractele comerciale existente între membrii şi furnizorii sau clienţii lor, iar membrii asociaţiei trebui să respecte politicile anti discriminatorii între furnizori.

"Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România este o asociaţie profesională care nu deţine şi nici nu trebuie să deţină informaţii despre contractele comerciale existente între membrii săi şi furnizorii sau clienţii lor. Dorim să subliniem că toţi jucătorii de pe piaţă şi membrii ai asociaţiei trebuie sa respecte termenele maxime de plată de 60 de zile prevăzute de legea 72/2013. Majoritatea membrilor noştri au implementat politici anti discriminatorii, aşa încât niciun furnizor nu este favorizat în detrimentul altuia, indiferent dacă provine din România sau din altă ţară. Pe de altă parte, am dori ca autorităţile de Concurenţă să verifice modul în care au fost colectate din contracte, datele prezentate de Romconserv", a declarat pentru AGERPRES Delia Nica, director executiv AMRCR.

Producătorii de conserve sunt afectaţi de politica marilor lanţuri de magazine care lansează mărci proprii, ajungând în acest fel să creeze o concurenţă neloială la raft, a declarat, miercuri, Aurel Tănase, preşedintele patronatului Romconserv, în cadrul unei conferinţe de presă.

'În ultima vreme tot mai multe magazine insistă şi dezvoltă un aşa zis brand propriu pe care îl realizează în o serie de capacităţi din România cât şi din exterior. Se insistă şi se câştigă teren pentru brandul privat, propriu, o clonare a brandului naţional, care duce la o concurenţă neloială între acelaşi produs branduit cu marca fabricii şi brandul lanţului de magazine. Un produs, de exemplu, se achiziţionează cu 2 lei, se aplică taxele de marketing care măsoară 35-50% sau chiar mai mult, se adaugă adaosul magazinului şi se ajunge la aproximativ 3,3 lei/unitate de produs', a explicat Aurel Tănase.

Sursa AGERPRES