Daniel Constantin doreşte să creeze un brand pentru protecţia produselor româneşti
- Scris de Lumea Satului
- Publicat în Alimentatie
Ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, a declarat luni că doreşte să realizeze un brand de ţară pentru protejarea produselor româneşti atât pe piaţa internă, cât şi internaţională.
"Având în vedere ce s-a întâmplat în acest an, mă refer la scandalul cărnii de cal şi la cel intern cu aflatoxina din lapte, am decis crearea unui brand şi suntem în această perioadă pe cale să identificăm cea mai bună soluţie astfel încât un brand de ţară să protejeze produsele româneşti, atât pe piaţa internă, cât şi pe cea internaţională", a afirmat ministrul, la grupul PC din Senat.
El a spus că doreşte să fie realizat şi un fond mutual pentru acele riscuri pe care nu le acoperă societăţile de asigurări.
"Pentru că în ultimii ani tot avem probleme, fie legate de secetă, fie legate de pierderi de venit, cred că a sosit momentul să pregătim şi o măsură - un fond mutual care să acopere şi anumite riscuri pe care nu le acoperă societăţile de asigurări. Este cazul şi secetei şi alte cazuri care se înregistrează sau s-au înregistrat dintr-un incident cum a fost cel legat de scandalul laptelui", a explicat Constantin.
El a precizat că până pe 22 aprilie cea mai mare parte a banilor cuveniţi fermierilor au fost achitaţi. Astfel, au fost plătiţi în doar o lună către aceştia 6 miliarde de lei.
Referindu-se la fondurile de dezvoltare rurală, Daniel Constantin a spus că s-au absorbit 58% din aceste sume şi că se înregistrează un grad de contractare de 80%, iar până la finalul anului se aşteaptă la creşterea gradului de contractare de 110%. Ministrul a atenţionat că pentru perioada 2014 - 2020 România are la dispoziţie pentru a atrage în agricultură 7,2 miliarde euro, în loc de 8,1 miliarde cât a avut până în 2013.
"Dorim să atragem aceste fonduri în zonele unde este mai mare nevoie de ele", a subliniat Constantin.
AGERPRES
Articole înrudite
-
Alba-neagra la conducerea MADR lovește siguranța și securitatea alimentară!
in Alimentatie -
Salata tradițională cu icre de crap devine al zecelea produs românesc recunoscut și înregistrat la nivel european
in Actualitate -
Produsele românești, la momentul adevărului
in Actualitate -
„Cumpărați produse românești și să ne trezim cu adevărat, popor român!“
in Zootehnie -
Porcul Mangalița este și el un brand românesc
in Zootehnie -
Cașcaveaua de Valea Doftanei – un brand local tot mai cunoscut
in Zootehnie -
Hipermarketurile - cel puțin 51% produse românești
in Alimentatie -
60.000 de vizitatori, timp de cinci zile la ROMEXPO. Indagra, Indagra Food, All-Pack, Expo Drink & Wine, Autoexpotehnica si Targul de Produse Traditionale si-au inchis portile
in Comunicate -
Ministrul Agriculturii: Vom continua să punem presiune pe piața din Rusia pentru deblocarea exporturilor de alimente
-
Fermierii români vor primi 61 de euro pe hectar începând de miercuri
in Horticultura
Articole recente - Lumea Satului
- APIA: Acordarea plăților în avans - Campania 2022
- APIA eliberează adeverințe fermierilor crescători de animale care doresc să acceseze credite bancare
- Gastronomia locală la Romanian Beef Master - chefi și produse demne de stele Michelin
- Cunicultura, între ferma de subzistență și hobby
- Culege-ți sigur aronia la ICDP Mărăcineni
- Aura Essențial, plantația cu lavandă de lângă Delta Moldovei
- Cultura de soia – profituri rezonabile pentru fermieri
- Licuricii dintre zgârie-norii din Singapore (II)
- Vovidenia, schitul din Poiana Liniștii
- Procesiune religioasă cu icoane și rugăciuni pentru venirea ploilor