reclama youtube lumeasatuluitv
update 18 Oct 2019

Exemple de urmat... Bazarul copiilor, concept unic în România

  • Publicat în Magazin

Cristina Cochinescu este absolventă a Colegiului de Artă „Carmen Sylva“ Ploiești, a urmat Dreptul și un master în probleme de constituționalitate la București, a predat ca profesor de pian tot la „Carmen Sylva“, a fost magistrat-asistent vreme de 13 ani la Curtea Constituțională a României, a pus bazele unei grădinițe private și unei firme de evenimente, s-a alăturat echipei „Prahova în Acțiune“, unde este vicepreședinte, și creează evenimente unice în peisajul prahovean: „Ploieștiul în culori“, „Bazarul copiilor“, „Târgul urban de ateliere“, „Tocuri pe biciclete“. Acestea sunt doar câteva dintre acțiunile care se leagă de numele Cristinei Cochinescu. În peisajul provincial, trebuie să recunoaștem că inițiativele de acest fel prind extraordinar, iar „Prahova în acțiune“, asociație nonprofit fondată de conf. univ. dr. Mihai Apostolache, cu un curs denumit „Pregătit pentru a realiza ceva măreț“, a creat un soi nesperat de... nu îmi place termenul, dar altul mai potrivit nu găsesc... emulație la nivelul județului și mai ales în rândul tineretului.

– Intuiesc faptul că fiecare idee pe care ați transpus-o în realitate are în spate o poveste. Și ați început prin a pune bazele unei grădinițe private.

– Eu am patru copii, trei fetițe și un băiat. Împreună cu o prietenă a mea am creat o grădiniță, „Ploieștiul în culori“ se numește, care să corespundă criteriilor și valorilor mele despre ceea ce înseamnă educația. Eu sunt foarte exigentă din acest punct de vedere, inclusiv al alimentației, iar acolo se consumă, de exemplu, produse bio. Ulterior am cedat acțiunile, dar toți copiii mei, care între timp au devenit elevi ai Colegiului de Artă „Carmen Sylva“, băiatul tocmai a fost admis, sunt înscriși la această grădiniță, fiindcă unitatea este exact ce-mi doresc eu de la învățământul românesc.

– Apoi ați creat o firmă de evenimente.

– Organizarea evenimentelor, lucru de care mă ocup și în cadrul Asociației „Prahova în Acțiune“, este domeniul meu de activitate preferat. Am înființat într-adevăr o firmă și am început să organizez evenimente oficial; neoficial fac așa ceva de 25 de ani: spectacole, concerte, evenimente adresate copiilor, mediului de business etc. Am adus în Prahova lucruri foarte noi; eu sunt, de pildă, singurul organizator de evenimente senzoriale din România...

– Pe urmă ați inventat „Bazarul copiilor“.

– Da, e un concept unic în România, de altfel dețin și marcă înregistrată. Ideea a venit de la sora mea, care locuiește în Franța. Ea a participat acolo la un astfel de eveniment cu câteva zeci de copii, mi s-a părut extraordinar de frumos totul și am zis că e momentul să aducem și în România un astfel de concept. La prima ediție am avut 15 copii, cu tot cu ai mei și ai prietenei mele, Mădălina Corciu, care este la fel de mult ca mine implicată în organizarea evenimentului. Țin minte că mă uitam la tot spațiul acela mare și gol (n.n. Sala Sporturilor „Olimpia“ Ploiești, Turnul Parașutiștilor) și mi-am zis că nu mă las până nu umplu toată zona cu copii. Și s-a întâmplat întocmai, am ajuns la 400 de participanți.

– După primele ediții nu v-ați descurajat?

– Structura mea e să nu mă las descurajată. Toate lucrurile în viață avansează în momentul în care există eșecuri, neîmpliniri, frustrări... De-acolo creștem! Uneori un rateu este o binefacere pentru noi fiindcă învățăm alte lucruri, evoluăm practic foarte mult.

– Care a fost următoarea idee pusă în practică?

– Am organizat un concurs de talente, se numește chiar așa, „Cel mai talentat copil“. Am avut o singură ediție, totul este în stand by, dar nu am renunțat la idee. Un alt eveniment este „Târgul urban de ateliere“, ajuns la a treia ediție, o concepție sută la sută proprie. Știți, eu fiind foarte implicată în comunitate și mai ales în zona de parenting, având mulți prieteni și conexiuni în oraș, m-am gândit că mi-ar plăcea să-i aduc pe toți în același loc. La prima ediție am chemat inclusiv SMURD-ul să facă gratuit (totul a fost gratuit) lecții demonstrative de prim ajutor pentru copii. La acțiunea din toamnă, care s-a desfășurat sub umbrela Asociației „Prahova în Acțiune“, au fost câteva sute de participanți și 30 de ateliere. La următoarea ediție țintesc să ajungem la 50 de ateliere și 1.000 de copii.

– Și ajungem la „Tocuri pe biciclete“, eveniment marca „Prahova în Acțiune“.

– Această idee a tocurilor pe bicicletă a venit de la un prieten, Daniel Chelsoi; eu am rezonat pe loc cu ideea, am propus evenimentul președintelui asociației, Răzvan Stănciulescu, iar el de asemenea a agreat imediat sugestia, deci am dat drumul la treabă. La prima ediție am avut 100 de participanți înscriși, asta pentru că am limitat noi numărul, iar la ediția următoare, fiindcă totul a mers foarte bine și am început să creăm o rețetă, am mărit la 300 de participanți, noutatea fiind că am inclus și bărbații în această acțiune (îmbrăcați cu pantalon lung, cămașă și pantofi). Denumirea rămâne un brand, o să și înregistrăm marca.

– Sunt receptivi/deschiși oamenii la astfel de acțiuni?

– Da, sunt foarte deschiși. Noi am mai avut un eveniment (n.m. – tot ideea Cristinei Cochinescu) pe 11 mai 2019, sub egida „Prahova în Acțiune“, „Picnic în parc“, iar în 24 de ore s-au înscris 600 de persoane. O dovadă suficientă de deschidere, nu? Scenariul ar fi că oamenii aduc de-acasă pătura și coșul cu merinde, iar noi le oferim, prin intermediul partenerilor, niște kit-uri de participare la eveniment, în baza cărora pot beneficia de apă, cafea, limonadă. La următoarea ediție intenționăm să avem 1.000 de participanți. Alt exemplu: avem acum un program, Coder Dojo, prin care îi învățăm pe copii, cu ajutorul unor mentori, să programeze pe calculator. În câteva zile de la anunțarea proiectului s-au ocupat 60 de locuri. Oamenii află despre noi, ne urmăresc, ei știu ce facem.

– Cum îi percepeți dvs. pe locuitori vizavi de acțiunile dvs.?

– Oamenii vor să experimenteze stări frumoase, să simtă că aparțin comunității, că pot contribui ei înșiși la ceva anume. Noi, în asociație, am pornit de la un grup de prieteni, iar pe parcurs ni s-au alăturat foarte mulți oameni frumoși, care au idealuri comune cu noi, care gândesc ca noi, au aceeași viziune, avem mulți voluntari... Așa am reușit să creștem spectaculos într-un timp foarte scurt. Locuitorii ne susțin și simțim că, pe zi ce trece, latura asta frumoasă a oamenilor ia amploare. În general, într-o comunitate, e foarte ușor să spunem că nu se întâmplă nimic. Și zic mereu: pentru a mișca lucrurile, trebuie să faci și tu ceva!

– Comunitatea de afaceri reacționează pozitiv la toate aceste acțiuni?

– Pot spune că sunt motorul, sunt primii care au venit alături de noi. Avem parteneri consacrați care sprijină evenimentele organizate de mine și, de curând, de asociație, unii au dorit să devină partenerii noștri oficiali pentru toate evenimentele pe care le organizăm. De altfel, eu sunt activă și în comunitatea de business. La Ploiești există Bizz. Club de vreo patru ani, unde antreprenorii se întâlnesc săptămânal; este o comu­nitate foarte activă, cu oameni de calitate!

Maria Bogdan