Târg dedicat industriei alimentare românești. Bucharest Food Expo CARNEXPO
Recent, a fost organizat la Romaero un târg dedicat produselor alimentare românești. Târgul Bucharest Food Expo & CARNEXPO a fost deschis pentru trei zile și au fost prezenți numeroși expozanți ai companiilor din industria alimentară, retail, HoReCa și membri ai asociațiilor de profil. Cu acest prilej, au fost dezbătute subiecte ce ţin de dezvoltarea industriei alimentare în România, de noile tendințe de piaţă, precum și despre proteinele alternative, inteligența artificială în practicile alimentare, transparență, trasabilitate şi green energy.
„Produsele de la noi din țară își mențin calitatea pe piața europeană“
Organizatorul evenimentului, Dorinel Nicolae, ne-a spus: „Suntem la a VI-a ediție a evenimentului Bucharest Food & CARNEXPO. Anul acesta avem un nou concept de expoziție prin care promovăm produsele alimentare românești pe piața națională. Expoziția este una de nivel internațional, luând în calcul că sunt prezenți expozanți din Germania, Bulgaria, Republica Moldova, Cehia, care vin să facă afaceri cu producători din România. Trebuie să înțelegem că în România avem produse de foarte bună calitate și să încurajăm clientul român să aleagă produsele românești nu doar pentru a susține economia națională, dar și pentru că suntem o țară în care calitatea produselor nu a scăzut. De asemenea, trebuie să înțelegem că prin politica Green Deal se promovează consumul produselor locale. Luăm în calcul și faptul că, atunci când consumăm de la noi din țară, scurtăm din lanțul de transport foarte lung, mediul nu se poluează, produsele sunt aproape de casă, naturale, și nu aducem diverși viruși din alte țări. Totodată, reușim să ne păstrăm locurile de muncă în România și să dezvoltăm o industrie care are o tradiție pe piața europeană. De aceea, sunt necesare astfel de evenimente pentru a putea cunoaște îndeaproape produsul românesc.“
Noutăți la standuri
La standurile evenimentului vizitatorii au putut vedea companii mari, producători locali, dar și companii la început de drum. De asemenea, expozanții au ținut cont să vină în fața publicului cu noutăți. Apicultorul Mihai Grama s-a prezentat la târg anul acesta cu noi tipuri de miere, din iarbă neagră, de păducel, răchită și miere de mană de stejar. „Anul acesta am făcut o miere de răchită, de aprilie. Este o miere asemănătoare cu o cremă pură. De asemenea, este pentru prima oară când am făcut miere de păducel pur. Spun acest lucru deoarece atunci când s-a început procesul de polenizare am avut familiile de albine într-o perfectă dezvoltare, iar când ceilalți colegi de ai mei au ales să fie mai aproape de culturile agricole, eu am stat în zona de munte, în apropiere de păducel. Desigur, am făcut și analizele necesare mierii care să ateste acest lucru. Mierea neagră am descoperit-o atunci când am scos dintr-un copac un stup și, gustând din faguri, am observat că este o miere total «străină» pentru mine. Ca mai apoi să descopăr că în apropiere se află o câmpie de negruși, astfel mi-am dat seama că aș putea face o miere exclusivistă și de calitate“, a explicat apicultorul.
Cantina cu autoservire
Cu o altă noutate pentru vizitatori a venit și compania Bobnet, concepută prin programul Start-UP Nation și prezentată în premieră la târg cu o cantină/restaurant automatizată destinată operatorilor HORECA. „Avem la stand prezentat un echipament care constituie o alternativă la cantina cu autoservire. Avantajul pe care îl oferă această nouă tehnologie este că această cantină prezentată de noi este automatizată, funcționând precum un „frigider“ automatizat. Să ne imaginăm că avem o fabrică, cu 300-400 de oameni. Evident la amiază iau prânzul și aici noi venim cu o soluție. Instalăm o cantină cu autoservire automatizată în care găsești mâncare gătită, proaspătă, iar plata se poate efectua ușor cu cardul printr-o aplicație instalată pe telefon. Datorită senzorilor cu care este dotată, mașinăria identifică ușor produsul care a fost luat de pe raft. În cazul în care clientul își ia mai multe produse decât cele selectate la început, aplicația instalată pe telefon le identifică și îi retrage banii de pe card și pentru acestea. Această mașinărie urmează a fi promovată în țară, dar și în străinătate. Considerăm că vom avea succes“, a precizat Mihail Gârneț, CEO Bobnet.
Ion BANU
Liliana POSTICA
industrie alimentara, CARNEXPO, produse din carne
- Articol precedent: Peste 40.000 de vizitatori au ajuns la INDAGRA & INDAGRA FOOD 2022
- Articolul următor: Bucharest Food Expo & CARNEXPO 2022