reclama youtube lumeasatuluitv
update 6 Oct 2022

„Turul inovației în legumicultură“, maratonul hibrizilor și tehnologiilor de cultură

Evenimentul numit „Turul inovației în legumicultură“, organizat de Syngenta în comuna Matca, județul Galați, la jumătatea lunii iunie, a fost gândit sub forma unor ateliere, astfel încât fermierii să poată avea posibilitatea de a obține informații pe diferite subiecte pentru culturi diferite. Turul s-a concentrat pe cultura de ardei, tomate și castraveți și au avut loc prezentări pe partea de semințe, prima linie de tehnologie, apoi partea de fertilizare și protecție a culturilor.

Syngenta este o companie axată pe inovație

echipa syngenta

Andrei Măruțescu, director comunicare Syngenta: „Turul inovației este tematica evenimentelor pe care le organizăm în țară pe mai multe segmente de activitate, pomicultură, viticultură, legumicultură. Inovația înseamnă accesul la produse și servicii de ultimă generație care să îndeplinească cerințele și nevoile fermierilor. Syngenta este o companie axată pe inovație, 5.000 de oameni lucrează numai pe partea de cercetare și aproximativ 1,4 miliarde de dolari sunt investiți anual în acest departament. Suntem într-un parteneriat cu cei de la Marcoser, cunoaștem această zonă și fermierii de aici de foarte mulți ani. Este foarte important ca aici să existe un parteneriat între fermieri și companiile de profil. Rolul nostru este să venim cu informație și să facem acest transfer de cunoștințe către fermieri și ei să înțeleagă importanța inovației și a modului în care produsele trebuie utilizate. Au fost prezenți la eveniment peste 300 de fermieri și ne bucurăm că au fost alături de noi.“

Ferma de aici recreează condițiile din diferite bazine legumicole

afinto

Marius Petrache, director general Marcoser: „Ferma noastră are o suprafață de trei hectare pe care cultivăm ca și cultură de bază ardei gras, tip California. Avem însă și alte culturi, respectiv tomate, castraveți, vinete, practic tot ce avem în portofoliu avem și în cultură. Ferma este gândită astfel încât să putem lucra în aceleași condiții în care lucrează și fermierii din diverse bazine legumicole. Avem diferite tipuri de structură de solar, modele de palisare diferite pentru că doar înțelegându-le nevoile putem să îi ajutăm cu adevărat. Laitmotivul evenimentului de astăzi au fost tomatele. Avem în testare foarte mulți hibrizi noi de la Syngenta și nu numai. Au fost prezentate și tehnologiile pentru culturile de ardei și castravete (la Matca cultura de castravete cornișon este cea mai importantă pe primul ciclu de cultură).“

Doi hibrizi de castravete pentru cultura în spații protejate și câmp

castraveti

Iulian Dorobanțu, reprezentant Departament legume: „În ferma de la Marcoser au fost prezentați doi hibrizi. Spino este un castravete extratimpuriu care se pretează pe ciclul I și pe ciclul II până iarna târziu, iar cel de-al doilea hibrid se numește Balkan. Acesta se pretează, de asemenea, pentru ciclurile I și II de producție și, în plus față de Spino, poate fi cultivat și în câmp. Hibriul Spino este în portofoliul nostru de trei ani, iar Balkan de un an. Avantajul hibridului Spino este că tolerează foarte bine făinarea, temperaturile scăzute din iarnă și are o legare foarte bună. Sunt castraveți uniformi, de culoare verde închis, iar acele broboane specifice castraveților sunt mai dese. Dimensiunile lor sunt de 10-12 cm.“

Coloreta și Kamos, hibrizi care vor fi comercializați din toamnă

Ionuț Dima, reprezentat tehnic și vânzări semințe – legume (sud-vest): „La evenimentul acesta am prezentat doi hibrizi, respectiv Coloreta și Kamos. Coloreta este un ardei tip blocky, de culoare portocalie, nou introdus în portofoliul Syngenta. Kamos este un alt hibrid pe care îl testăm în ferma Marcoser. Acesta este de culoare galbenă. Așa cum am obișnuit și până acum, Syngenta este tot timpul cu un pas în față cu tot ce înseamnă inovație, hibrizi mai mult sau mai puțin colorați. Acești hibrizi ajung la o greutate de 200-250 de grame, au o pulpă groasă, prezintă patru muchii și sunt destinați momentan doar pentru partea de ornament. Se pot asorta foarte bine cu alte legume pe platouri. Acești doi hibrizi vor fi comercializați începând cu toamna acestui an.“


  • „Comuna Matca reprezintă un «motor» al producției de legume pentru România și este foarte important ca în această zonă să existe inovație, know-how și informația necesară fermierilor“, Andrei Măruțescu, director comunicare Syngenta.
  • „Lucrăm alături de Syngenta încă de la începuturile companiei Marcoser, așa că suntem obișnuiți ca materialul genetic să fie de cea mai bună calitate și ne așteptăm ca hibrizii de tomate pe care i-am testat anul acesta să domine piața în anii viitori“, Marius Petrache, director general Marcoser.

Laura ZMARANDA

Articole înrudite