Lumea satului 750x100

update 25 Nov 2020

John Deere: Operations Center devine mai inteligent și mai compatibil

În Centrul de operațiuni John Deere, fermierii și contractanții își pot gestiona datele agricole oriunde și oricând. Aplicația este ușor de utilizat, iar clienții pot fi conectați la utilajele, câmpurile și operatorii lor de pe smartphone-ul sau computerul fermei.

John Deere dezvoltă în mod constant Centrul de operațiuni, în special pentru a simplifica utilizarea acestuia și pentru a permite introducerea datelor fără probleme de la echipamentele flotei mixte. Cele mai recente actualizări sunt concepute pentru a face sistemul și mai inteligent și mai compatibil.

Datorită unei noi funcții, cu doar câteva clicuri, toate procesele pot fi ajustate în Centrul de operații chiar și după terminarea lucrărilor de teren. Acest lucru permite fermierilor să gestioneze operațiunile la fel de flexibil ca și cum ar fi pe teren.

Dacă operatorul tractorului a documentat accidental o varietate de culturi greșită în timpul lucrării de semănat, de exemplu, acest lucru poate fi corectat ulterior foarte ușor. Sunt posibile și alte ajustări pentru zona lucrată, produsele de protecție a plantelor, amestecurile de rezervoare, anul de recoltare și calibrarea culturilor la combine, printre altele. Utilizând aplicația MyOperations gratuită, operatorii pot adăuga date și dacă au uitat să pornească documentația sau dacă utilajul nu este capabil să înregistreze date.

Pentru clienții cu flote mixte, Centrul de operațiuni oferă mai multe opțiuni de importare a datelor externe. De exemplu, cele mai frecvente monitoare terțe pot fi conectate utilizând formatul respectiv „intern“. Alternativ, datele de pe utilajele cu monitoare care documentează lucrările din teren în format ISOXML pot fi importate în Centrul de operații printr-un stick USB. Acest lucru funcționează și cu datele istorice ale utilajelor dacă sunt încă disponibile undeva, de exemplu salvate pe un hard disk al computerului.

Pentru gestionarea flotei, soluția cloud-to-cloud DataConnect de la CLAAS, 365FarmNet și John Deere este acum pe deplin disponibilă. În prezent, următoarele date despre utilaje pot fi vizualizate în portalul web preferat de utilizator: pozițiile curente și istoricul locațiilor utilajelor, nivelul de carburant din rezervor, starea de lucru și viteza. DataConnect poate fi utilizat și pentru informații despre logistica și pentru organizarea lanțurilor logistice. (Informații suplimentare pot fi găsite în comunicatul de presă separat DataConnect.)

Chiar și utilajele fără sistem telematic pot fi incluse în gestionarea flotei utilizând funcția opțională de partajare a locației din aplicația MyOperations. Această funcție poate fi activată de operator și folosește poziția smartphone-ului pentru a determina locația utilajului.

În plus, Centrul de operațiuni oferă funcții necesare pentru o mai bună analiză a randamentului lucrărilor. Randamentele culturilor de grâu de iarnă, de exemplu, pot fi afișate într-o diagramă în care fiecare câmp este afișat individual, unul lângă altul, sau pot suprapune hărțile de aplicare. O linie punctată indică randamentul mediu, ceea ce face diferențele mai ușor de identificat și analizat.

La Agritechnica 2019, John Deere a anunțat o soluție pentru reducerea timpilor de conectare a utilajelor pentru fermieri și contractori din domeniu. Această nouă funcție va fi disponibilă în scurt timp, iar liniile de ghidare, ratele de semințe folosite, hărțile aplicațiilor și multe alte operații de lucru pe teren pot fi definite pe un smartphone sau în Centrul de operațiuni.

Cu acest sistem, operatorul primește informațiile trimise pe monitorul din tractor. După ce datele au fost importate o dată, toate setările pentru direcție și documentație sunt activate automat atunci când tractorul ajunge la limita câmpului.

Centrul de operațiuni poate oferi, de asemenea, funcționalități suplimentare prin conexiuni cu furnizorii de software și soluțiile lor individuale. Peste 250 de companii din întreaga lume sunt deja legate de John Deere Operations Center, cu diferite opțiuni disponibile în funcție de țară. În fiecare caz, clientul poate decide ce software suplimentar dorește să conecteze la contul său din Centrul de operațiuni pentru a face schimb de date.