Lumea satului 750x100

update 25 Nov 2020

Fresco Jugo - brand de sucuri naturale, cu o investiţie de 44.000 de euro

Eduard Prodan, un tânăr de 28 de ani din Iaşi, a început în anul 2018 împreună cu fraţii săi să dezvolte un business în ceea ce priveşte sucurile naturale din fructe şi legume presate la rece şi pasteurizate, astăzi sub brandul Fresco Jugo.

350 tone de fructe procesate & 200 tone de suc

Prin intermediul programului Start-up Nation, astăzi tânărul antreprenor produce și comercializează sucuri naturale, 100% din fructe. Prima zi propriu-zisă de producție a fost la începutul lui septembrie 2018, până atunci lucrând intens la partea de documentație, autorizare și amenajare a spațiului în care își desfășoară în acest moment activitatea, ne spune acesta. „Avem o fabrică în comuna Leţcani, judeţul Iaşi, unde am investit 44.000 de euro prin programul Start-up Nation. Primele utilaje achiziţionate cu care îmi desfăşor şi în acest moment activitatea, au fost presa hidraulică, cuva colectoare şi pasteurizatorul. Celelalte utilaje de care am avut nevoie ulterior le-am achiziţionat noi, din încasările din anul acela. Atunci a fost un an foarte bogat, am calculat la final de sezon undeva la 350 tone de fructe procesate, din care au ieşit cam 200 tone de suc.“

Încă de la început, Eduard spune că a primit oferte de toate felurile pentru a achiziţiona produse, dar şi din partea celor interesaţi de sucul propriu-zis. „Când am început făceam doar procesare fructe, adică venea clientul, indiferent dacă era persoană fizică sau juridică, cu fructe şi pleca cu suc. Întrucât aceasta este o activitate sezonieră, am achiziţionat la final de sezon fructe şi, după reţetele noastre, am ieşit pe piaţă cu sucul sub brendul Fresco Jugo. Avem cerere bogată, chiar vin clienţii din Iaşi, Botoşani, Suceava, Paşcani, Bacău şi nu numai“, a adăugat ieşeanul.

Sortimente din produse autohtone şi nu numai

În timp, acesta a dezvoltat 10 sortimente de sucuri, majoritatea sunt din produse autohtone, printre care putem enumera sucurile din mere, pere, gutui, morcov, struguri, combinate. „În afară de acestea avem şi sucul de portocale şi limonada, chiar şi sucul de rodii. Fructele şi legumele care se găsesc în România sunt achiziţionate de la producători locali, iar pentru portocale, rodii şi lămâi colaborez cu un importator. Anul acesta a fost unul bun în acest sens. Până în prezent am achiziţionat doar mere, vreo 35 tone, iar din toate fructele, în jur 45 tone“, mai specifică antreprenorul.

Majoritatea clienţilor sunt din zona Moldovei. „Uşor, uşor ne-am extins, iar la momentul actual avem aproximativ 200 locaţii către care ne adresăm, locaţii partenere, majoritatea sunt de domeniul HoReCa (hoteluri, cafenele, restaurante, băcănii), sunt o nişă foarte bună pentru noi, chiar în ultima vreme am văzut şi am apreciat cum a mers sucul la cofetării“, mai precizează ieşeanul.

Clientul mulţumit care povesteşte şi altora

Din experienţa de antreprenor de până acum, Eduard ne spune şi care este secretul: „Trebuie să fii foarte serios pe piaţă, adică cea mai bună reclamă este clientul mulţumit care povesteşte şi altora, iar o deviză pe care ne-am luat-o noi este să nu scădem niciodată calitatea, aşa cum am început cu sucul fără adaos de apă, conservanţi sau apă, asta vrem să păstrăm totdeauna, chiar dacă va fi nevoie la un moment dat să creştem preţul; nu umblăm la calitate, ci mai degrabă ne adresăm altor clienţi“, încheie antreprenorul.


„Ca perspective de viitor ne dorim să ne mutăm din locul unde producem acum, unde stăm cu chirie. Am achiziţionat un teren în zonă unde o să ne facem o hală de producţie. Ca număr de clienţi, ar trebui să ne dublăm portofoliul.“


Beatrice Alexandra MODIGA