Lăptăria cu caimac aniversează 2 ani de lactate de specialitate
- Scris de Lumea Satului
- Publicat în Actualitate
Lăptăria cu Caimac, producătorul de lactate 100% românești, naturale și minim procesate, împlinește 2 ani de la lansare. În toată această perioadă, Lăptăria cu Caimac a adus pe rafturile magazinelor produse create cu pasiune și responsabilitate, din lapte de la vaci hrănite din culturi proprii și îngrijite cu dedicare.
Produsele lansate până acum în magazine sunt: laptele de la vacă, iaurtul natural, cașul zvântat, sana, laptele bătut, smântâna dolofană, smântâna proaspătă, laptele condensat, iaurtul mic, laptele gros și miezul de brânză.
Lăptăria cu Caimac a avut o evoluție pozitivă încă de la lansare. În primele 6 luni, au fost vândute produse (lapte de la vacă și iaurt natural) în valoare de 550.000 euro. De asemenea, în 2018, echipa Lăptăriei a crescut de la 14 la 24 de angajați. Un an mai târziu, în 2019, fabrica a avut o cifră de afaceri de 4,175 milioane euro (o creștere de 759% față de anul lansării brandului), cu o medie de 6 produse distribuite în aproximativ 900 de magazine retail și comerț tradițional. Tot în 2019, numărul angajaților din fabrică a ajuns la 53.
În 2020 fabrica estimează vânzări de 11 milioane euro, o medie de 14 produse distribuite în aproximativ 2000 de magazine din țară. Până în iunie 2020 echipa fabricii a ajuns la 80 de angajați și se estimează că până la finalul anului se vor mai alătura alți 10 colegi. Estimarea de creștere pentru acest an este de 265%. Iar dacă trendul actual se va păstra, în prima jumătate a anului 2022 Lăptăria cu caimac va atinge capacitatea maximă de producție a fabricii. “După atingerea capacității de producție, compania nu va căuta extinderea pe aceleași produse, ci adăugarea unor produse noi în portofoliu, precum kefirul și brânzeturile fine. Asta se va întâmpla și pentru că există o limită cantitativă a laptelui românesc de cea mai bună calitate, iar o parte a producției va merge și către export. Există o cerere semnificativă pentru produsele de înaltă calitate, în special pentru cele din categoria super fresh”, a adăugat Adrian Cocan, manager Lăptăria cu caimac.
Lăptăria cu caimac și-a propus încă de la început să realizeze produse gustoase, care pot concura cu succes în concursuri internaționale, dar și să ofere un serviciu impecabil clienților și consumatorilor. “Am continuat să investim în performanța ecologică a companiei, atât în ceea ce privește consumul de apă și energie, cât și în zona de pierderi și risipă alimentară. Avem pierderi foarte mici, mult sub media europeană a industriei și avem foarte puține produse expirate. Avem clienți foarte responsabili, o spunem cu mândrie. Pregătim o investiție într-un sistem de recuperare și refolosire a ambalajelor, cu automate care vor oferi bonuri valorice în schimbul sticlelor. De asemenea, pregătim o stație de biogaz și am implementat foarte multe proceduri pentru reducerea CO2, pentru a folosi extensiv bălegarul ca îngrășământ. Ne propunem ca până în 2030 să fim o companie “carbon neutral”, complet integrată într-un sistem de economie circulară”, a adăugat Adrian Cocan, manager Lăptăria cu caimac.
Pentru a sărbători cei 2 ani de existență pe piață, Lăptăria cu Caimac a lansat o campanie aniversară dedicată fanilor de pe Facebook - campania “Povești cu caimac”. Obiectivul principal a fost răsplătirea comunității care s-a închegat în jurul Lăptăriei. De asemenea, cu aceeași pasiune pentru gust, s-a avut în vedere felul în care produsele Lăptăriei au fost folosite în această perioadă, multe dintre rețete fiind o sursă de inspirație și pentru ceilalți. Campania “Povești cu caimac” se desfășoară de-a lungul lunii iunie și premiază cele mai amuzante, rapide sau creative rețete.
Comunitatea care s-a format în jurul Lăptăriei este mereu implicată și interesată de gustul natural al laptelui, de produse lactate noi, dar și de felul în care acestea pot fi integrate în diferite rețete. “Cea mai mare bucurie a acestor 2 ani este să avem o comunitate de consumatori absolut extraordinari. Sunt oameni care au avut încredere în noi, care ne dau feedback constant și care ne semnalează în permanență să lansăm proiectul de refolosire a ambalajelor. Avem consumatori după chipul și asemănarea noastră, care ne ajută constant să creștem și alături de care construim lucruri extraordinare în continuare.” a precizat Mădălina Cocan, cofondator Lăptăria cu Caimac.
Lăptăria cu Caimac are propria fermă și folosește cele mai noi mijloace de a produce lactate de calitate, sigure, nutritive și fără adaosuri inutile. Fabrica de procesare de ultimă generație, în care s-au investit peste 5 milioane euro, are o capacitate tehnică de procesare de aproximativ 75 tone de lapte pe zi, iar tehnicile de procesare moderne permit pasteurizarea laptelui la o temperatură mai joasă decât media obișnuită, pentru a păstra gustul adevărat al laptelui de la vacă și o parte cât mai mare din substanțele nutritive.
Articole înrudite
- Lăptăria cu Caimac atrage 3 milioane euro printr-un plasament privat de obligațiuni intermediat de BT Capital Partners
- Sticlele festive de la Lăptăria cu Caimac au ajuns în magazine
- Conacul Goruni - bunătăți cu tradiție…
- Invitație la produse gustoase și sănătoase: Ferma Geonatura
- Lăptăria cu caimac, o fabrică la standarde europene și americane de top
- Fructe, legume, lapte, produse lactate și de panificație, în noul Program pentru şcoli
- Fructe, legume, lapte, produse lactate și de panificație, în noul Program pentru şcoli
- Din 22 martie 2016 se pot depun cereri pentru ajutorul excepțional destinat fermierilor din sectorul laptelui și produselor lactate
- Viitorul sectorului produselor lactate
- INS: Producţia de lapte de consum a scăzut cu 5,8% la 11 luni
Articole recente - Lumea Satului
- Programul „De la fermă la furculiță“ în opinia unui specialist. „Pentru fermieri vin vremuri grele“…
- Să diminuăm prin toate mijloacele consumul și pierderile de apă din sol
- Cum putem proteja recoltele cu plantele companion
- Gospodar fără pereche cu 1.000 de oi în satul Iacobeni, județul Sibiu
- Exemplare deosebite din rasa Merinos de Palas, înscrise în Registrul Genealogic
- Cu „țoalele pe măgar“ până la stâna din Baia de Aramă
- PREPELIȚESCU - un pas important spre o franciză românească
- Cu definitivarea organizării Camerelor Agricole să se rezolve și problema consultanței agricole
- România promovează încă foarte puțin femeile în înalte demnități publice
- Programul Start-Up Nation. Fabrică de sucuri natural în valoare de 200.000 lei, la Oneşti