reclama youtube lumeasatuluitv
update 16 Sep 2019

Produsele românești, la momentul adevărului

Mai mult ca oricând, anul acesta legătura dintre temele europene și produsul românesc este un subiect actual. Și nu doar pentru că, pentru jumătate de an, România a deținut președinția Consiliului Europei, ci mai ales că în acest an, 2019, se configurează viitoarea formă a pieței alimentare europene. Acum au loc dezbaterile pentru trasarea viitorului PAC 2021-2027. Tot acum se pregătesc măsurile impuse de o serie de regulamente ce privesc ambalajele, siguranța alimentară, ingredientele, legislație care, deși votată acum, își va produce efectele din 2020-2021. Diferența de timp dintre adoptare și aplicare are rolul de a permite adaptarea firmelor la noile cerințe.

Acestea au fost principalele teme de discuții în cadrul expoconferinței „Produsul Românesc“, cel mai apreciat eveniment dedicat preparatelor veritabile românești. O întâlnire anuală a procesatorilor și a producătorilor de produse agroalimentare din România. Scopul acesteia este de a clarifica ideile greșite despre conținutul alimentelor cât și consolidarea imaginii producătorilor de alimente, oferind publicului acces la informații reale, verificate, singurele care pot sta la baza unor alegeri corecte. „Am simțit că a venit momentul să demarăm o acțiune cu impact național pentru a încuraja consumul inteligent și echilibrat de alimente și pentru a demonta știrile false despre acestea. Este momentul să punem punctul pe i în sensul unei mai bune înțelegeri a felului în care sunt produse alimentele pe care ei le găsesc la raft, oferind răspunsuri avizate la întrebări precum «Ce conțin alimentele?», «Care sunt efectele negative asupra sănătății în cazul consumului produsului x»?“, a declarat Claudia Bocean, general manager RO.aliment, inițiatorul campaniei. În cadrul expoconferinței Produsul Românesc a fost organizat și concursul Ora de bun gust, creat din dorința de a premia excelența în materie de gusturi și preparate veritabile românești. Fiecare produs a fost încadrat în categorii specifice precum produse lactate, preparate din carne, dulciuri și produse de patiserie. Printre trofeele oferite în cadrul evenimentului au fost acordate și premii speciale din partea unui juriu specialist pentru produsele care au îndeplinit cerințele privind inovația și sănătatea.

Să înțelegem mai bine alimentele

Campania „Să înțelegem mai bine alimentele“ durează pe o perioadă de 6 luni și a debutat pe 7 iunie în Mall Promenada, unde timp de două zile au fost organizate zone de sampling și vânzare produse, workshopuri și „școala pentru presă“, zonă special amenajată pentru copii și demonstrații. Activități similare vor avea loc și în Constanța, Cluj și Iași. Printre companiile care susțin campania „Să înțelegem mai bine alimentele“ se numără CRIS-TIM, Aldis, Comtim, Zuzu Divin, Eco Extract, Five Continents, Perutnina, Ital Prod, Meșteșugari de Gusturi, Mirdatod, Olympus, Tano Prod, Zimbria și Napolact, împreună cu asociațiile profesionale Asociația Română a Cărnii (ARC), Asociația Patronală Română din Industria Laptelui (APRIL), ROMALIMENTA, Asociația pentru Promovarea Alimentului Românesc (APAR), Asociația Specialiștilor din Morărit – Panificație din România (ASMP), Federația Națională a Degustătorilor Autorizați (FNDA)și Institutul Național de Cercetare Dezvoltare pentru Bioresurse Alimentare (IBA).

Ruxandra HĂBEANU

Articole înrudite

Articole recente - Lumea Satului