Peste două treimi dintre români consumă aproape zilnic carne de pui
Carnea de pui se află în topul preferinţelor românilor, peste 65,5% dintre aceştia consumând aproape zilnic carne de pui, conform unui studiu iniţiat de producătorul de carne de pui, compania Transavia, asupra tendinţelor de consum.
Astfel, peste 77% dintre respondenţi consumă carnea de pui din magazine şi într-un procent mult mai scăzut din gospodăriile proprii, cantitatea medie lunară consumată fiind de 2-3 kilograme. Din studiu reiese totodată că majoritatea românilor preferă pieptul de pui, astfel peste 79% şi-au exprimat opţiunea în acest sens. De asemenea, momentul preferat al zilei pentru consumul cărnii de pui este prânzul, în timp ce supele, ciorbele şi grătarele reprezintă cele mai populare preparate din pui.
Conform acestei cercetări, 70% dintre respondenţi consideră acest tip de carne sănătos datorită conţinutului scăzut de colesterol, în timp ce 57% şi-ar dori să afle mai multe beneficii ale consumului pentru sănătate.
'Carnea reprezintă principala sursă de proteine de calitate din alimentaţie. Cu toate acestea, se recomandă variantele mai slabe cu conţinut variabil de grăsimi, precum carnea de pui. Pe lângă aportul de proteine, carnea de pui conţine minerale şi vitamine extrem de benefice pentru sănătate', a declarat Nicolae Hâncu, specialist în nutriţie.
Transavia, societate pe acţiuni cu capital privat integral românesc, liderul pieţei româneşti a cărnii de pasăre. În prezent, grupul Transavia produce peste 55.000 de tone de carne pe an în facilităţile sale de producţie din Transilvania. Transavia deţine 15 ferme de creştere pui de carne, două ferme de reproducţie şi două staţii de incubaţie, o fabrică de nutreţuri combinate, două abatoare performante de industrializare a cărnii şi o fabrică de procesare a cărnii, precum şi două ferme vegetale. Din toamna anului 2007, Avicola Braşov, unul dintre producătorii cu tradiţie pe piaţa românească, face parte din grupul Transavia.
Produsele Transavia sunt realizate în conformitate cu cele mai înalte standarde în domeniu, sub controlul autorităţilor sanitar-veterinare şi de mediu şi deţin certificările IFS (International Food Standard) şi BRC (British Retail Consortium).
Transavia este prezentă pe piaţa internaţională prin exporturi în ţări din Comunitatea Europeană (printre care Franţa şi Marea Britanie), Africa şi Orientul Apropiat. În 2006, Transavia a fost distinsă cu titlul de furnizor al Casei Majestăţii Sale Regele Mihai I, iar în 2012, grupul Transavia a primit distincţia 'Campion naţional în Business'- Premiul Lider de piaţă - eficienţa şi abilitatea de integrare a business-ului.
Sursa AGERPRES